Preskočiť na obsah

Turistické trasy

Pešia turistika

Trasa: K Haluzickej tiesňavePrevýšenie: 55 mNáročnosť: nenáročnáČas: 02:00

Začiatok trasy je v Zemianskom Podhradí, pokračuje do Bošáce, pri kostole sa zabáča smerom do Haluzíc. Po miernom stúpaní sa pokračuje až ku kostolu v Haluziciach. Trasa je zakončená prechodom cez Haluzickú tiesňavu, ktorá bola v roku 1963 vyhlásená za prírodnú pamiatku.
Trasa:Trenčianske Bohuslavice – Nová Bošáca (č.5141)

Dĺžka: 19,5 km
Značenie: zelená pásová

Trasa začína v Trenčianskych Bohuslaviciach a pokračuje po vyznačenej ceste smeroom do Haluzíc, odtiaľ do Bošáce, kde sa pri obecnom úrade odbáča smerom na osadu Rolincová. Trasa ďalej pokračuje smerom k Dorotkovcom až do Novej Bošáce, kde trasa končí.
Trasa Zemianske Podhradie – Rolincová (č.8155)
Dĺžka: 2.5 km
Značenie: žltá pásová

Trasa začína v Zemianskom Podhradí, odkiaľ po vyznačenej ceste pokračuje smerom na Rolincovú, kde je aj koniec trasy.

Cykloturistika

Trasa: Nová Bošáca – Podhradie (č.020)
Značenie: červená
Prevýšenie: 300 m
Dĺžka: 48 km

Trasa začína v Novej Bošáci, na hraničnom prechode Šance. Pokračuje po asfaltovej ceste smerom k obciam Zemianske Podhradie, Bošáca, Dolné Srnie do Nového Mesta nad Váhom. Na svetelnej križovatke sa odbáča smerom na Rakoľuby, kde trasa pokračuje súbežne s modrou trasou č.2301. Prechádza cez Kočovce, Novú ves nad Váhom, Hôrku a Lúku až do Modrovky. Tiahlym stúpaním pokračuje smerom cez Modrovú, starú Lehotu, Novú lehotu, hrebeňom Považského Inovca až do Podhradia.

Trasa: Trenčianske Bohuslavice – Haluzice (č.8311)
Značenie: žltá
Prevýšenie: 100m
Dĺžka: 8 km

Trasa predstavuje odbočku z trasy č.020. Začína sa v Trenčianskych Bohuslaviciach oproti železničnej stanici. Pokračuje po asfaltovej ceste smerom do Bošáce ku kostolu, kde sa odbáča smerom do Haluzíc. Po miernom stúpaní trasa končí pri kostole v Haluziciach.

Trasa: Novohorská
Prevýšenie: 700 m
Dĺžka: 58 km

Trasa začína v Starej Turej, pokračuje  št.cestou č. 581 do  Bziniec pod Javorinou,kde sa odbáča vľavo do Moravského Lieskového.  Pri kostole sa odbáča vpravo smerom na Dolné Srnie, kde sa odbáča vľavo do Bošáce, kde trasa pokračuje smerom do Zemianskeho Podhradia, ďalej do Novej Bošáca – Šiance, k  štátnej hranici s Českou republikou do obce Březová,  kde sa odbáča vľavo do Strání, pokračuje sa po štátnej ceste č. 54 smerom na Šance, k hranici s Českou republikou smerom na  Cetunu a odtiaľ do Starej Turej, kde trasa končí.

Hradná cesta

Rímskokatolícky kostol Nanebovzatia Panny Márie je súčasťou Hradnej cesty, ktorej cieľom je priblížiť históriu Slovenska širokej verejnosti. Ide o etapové putovanie od hradu k hradu, spoznávanie krajiny, miest, pamiatok a prírodných  zaujímavostí.